Friday, November 11, 2011

Op bezoek bij Miles Kingsbury in Engeland

Bram Smit en Miles Kingsbury hebben elkaar regelmatig gesproken tijdens de ROAM. Bram heeft altijd gewerkt als technicus bij de Omroep in Hilversum en Miles heeft een eigen bedrijf... Portaprompt ...dat voor dit soort bedrijven apparatuur maakt en verhuurd.
Toen Bram hoorde dat ik Miles wilde bezoeken, hebben we besloten om samen bij Miles op bezoek te gaan.


Afgelopen maandagmiddag heeft Miles ons afgehaald van het vliegveld Heathrow. Vandaar zijn we naar zijn bedrijf gereden. Wij zijn door de achteringang van het gebouw naar binnen gegaan en dan stap je direct het hobby domein van Miles binnen. De werkplaats met machines en een ongelooflijke hoeveelheid modellen fietsen, mallen, materialen, onderdelen. Ik dacht dat ik de meeste fietsen van Miles wel kende, maar zo'n 60 % van de modellen en experimenten waren voor mij totaal nieuw.

Ik ben naar Miles gegaan om hem uit te nodigen voor het geven van een lezing bij het Velomobiel Seminar in september 2012. Ik schaamde mij eigenlijk een beetje om te zeggen dat de tijd die staat voor het geven van een lezing een uur is. Gelukkig is Miles bereid om de meest interessante Velomobielen mee te brengen naar Dronten, zodat de Seminar deelnemers een paar dagen kunnen genieten van de creaties van Miles en zijn vader John Kingsbury.
Miles zelf is aanwezig tijdens het gehele Seminar om antwoorden te geven op vragen en het uitwisselen van ideeën.

In het donker zijn we naar het huis van Miles en zijn vrouw gereden. Daar hebben we genoten van een zeer uitgebreide maaltijd die door Miles zijn vrouw is gemaakt. Het huis is door Miles zelf ontworpen en gebouwd met hulp van zijn gezin (vrouw, twee zonen en een dochter) en enkele vrienden.

Na het eten zijn we met zijn vieren en één van de drie honden van hun, naar de enige Pub van het dorp geweest. Deze Pub heeft bestaansrecht omdat het landelijke gebied rondom dit typische Engelse dorp veel toeristen trekt.
De Pub is ook het ontmoetingscentrum van de inwoners van het dorp. Met nieuwjaar bijvoorbeeld komen de inwoners naar de Pub om elkaar een voorspoedig nieuwjaar te wensen.
Bij thuiskomst zijn we snel gaan slapen om de andere dag op tijd te kunnen starten met de autorit naar Mike Burrows, een rit van twee en half uur. Miles was zelf ook nog nooit bij Mike in de werkplaats geweest.
Dit was het uitzicht vanuit de keuken dat we 's morgens tijdens het ontbijt te zien kregen.
Ik heb de eerste nacht zeer slecht geslapen, niet omdat het bed niet goed was, maar omdat ik alle indrukken en gesprekken moest verwerken. De andere morgen tijdens het ontbijt hoorde ik dat Miles ook nauwelijks geslapen heeft, ook hij moest alle gesprekken en ideeën, die wij met elkaar uitgewisseld hebben, verwerken.

Wordt vervolgd.

No comments:

Post a Comment