Saturday, May 19, 2012

Overleg Velomobile Seminar

Maandagavond 14 mei een effectief overleg gehad met het organisatie team van het VM Seminar.

Naar aanleiding van een verzoek van enkele velomobiel fabrikanten om hun producten ten toon te kunnen stellen op 6 en 7 september, is besloten om alle velomobiel fabrikanten, bouwers en toeleveranciers van velomobiel producten de gelegenheid te bieden hun producten ten toon te stellen.

Zo zou het heel leuk zijn als de winnaar van de Shell Eco Marathon 2003 naar het Seminar in Dronten zou komen. De romp hiervan is gemaakt met het succesvolle systeem van dunne houten strips. Voor enkele foto's hiervan zie het blog  Plywood velomobile 

Om te voorkomen dat we iemand vergeten, vragen we ook nieuwkomers in deze branche, die belangstelling hebben om hun producten te laten zien, contact op te nemen.
Tel: 0614563975 of johanvrielink67@gmail.com

6 comments:

  1. Johan
    Vanuit een heet en vochtig Manilla:
    Ik heb een paar weken geleden, Garrie Hill nog eens gevraagd of hij definitief komt met de kantel-Varna.
    Tot op heden heb ik niets van hem gehoord.
    Wellicht is het een idee om een officieel bericht vanuit de organisatie te sturen ?
    garrie@recumbents.com
    groet, Bram

    ReplyDelete
  2. Bram ik zal in ieder geval een bericht sturen naar Garrie.
    Bedankt voor de mail

    ReplyDelete
  3. Beste Johan,

    Het je refereert aan de winnaar van de Shell Eco Marathon 2003

    ReplyDelete
  4. Titus ik zag dat het jaartal 2003 niet genoemd was. Dat is aangepast in mijn blog

    ReplyDelete
  5. Wat is een 'Velomobiel'?
    Is er een definitie, wanneer een fiets al of niet een 'Velomobiel' is?

    ReplyDelete
  6. Er zijn voor mij geen beperkingen, het mag van mij een tweewieler, driewieler of vierwieler zijn. Als er maar een omhulling is die weersbescherming biedt.

    Er rijden genoeg tweewielers rond met een omhulling die dagelijks gebruikt worden en goed voldoen.

    Zelf heb ik meer vertrouwen in een drie of vierwieler met stroomlijn kap.
    Omdat voor mij de snelheid niet de belangrijkste reden is voor het gebruik van een velomobiel, lijkt mij dat een vierwieler de meeste mogelijkheden heeft.
    Dat is ook de reden dat ik hoop ooit nog eens een mooie en goed werkende vierwiel rug aan rug velomobiel te maken voor mijn vrouw en mij. Deze moet wel deelbaar zijn in het midden, zodat rechtopstaand deze twee delen in een fietsenschuur passen. Deze tandem velomobiel krijgt een voorwiel aandrijving en een onafhangkelijke achterwiel aandrijving op een wiel. Op het andere achterwiel past een elektische ondersteuning. Ideaal bij viaducten en kleine heuvels. Ook in de stad bij veel remmen en optrekken is een ondersteuning heel prettig. Ik spreek nu uit ervaring met onze nieuwe Orca's.

    Van het voorstuk van deze tandem met de voorwiel aandrijving kan een driewieler gemaakt worden door het monteren van een achtervork met wiel.

    Enz....enz....enz

    Vr gr,
    johan

    ReplyDelete