Saturday, April 14, 2012

Nieuw Kingcycle blog door Miles Kingsbury

Op 30 december heeft Miles Kingsbury het eerste artikeltje op zijn nieuwe blog (by Google) geplaatst. Een heel kort artikel waarin hij iedereen een goed 2012 toewenst.
In februari zijn twee nieuwe interessante artikelen geplaatst. Miles laat zien dat hij naast nieuwe creatieve oplossingen, ook wil weten wat de waarde van de oplossingen is. Hij test alles, zo ook de banden die hij gaat toepassen op de 16 inch wielen.
Zijn aanpak om een nieuw versnelling systeem te ontwikkelen doet hij op zijn eigen karakteristieke manier. Als het gevoel er is dat het kan functioneren, wordt alles met het 3D teken pakket Solid Works gedigitaliseerd.....Hier de link   http://kingcycle.blogspot.com/

Aanstaande dinsdag wordt de nieuwe Trotec Laser machine bij Flevobike geïnstalleerd. Deze machine kan snijden, graveren en markeren.

De eerste werkzaamheden die met de machine uitgevoerd gaan worden, zijn het snijden van houten onderdelen voor de schaalmodellen van de back to back velomobiel, waar Thibaut mee bezig is.
Deze BB velomobiel krijgt voorwiel aandrijving, naar voorbeeld van de Quarttro.
Voor de achterste persoon is een Z-crank gemonteerd met het kettingblad aan de zijkant, zodat de ketting, die één achterwiel aandrijft, weggewerkt kan worden in het zijpaneel. Het andere achterwiel kan eventueel voorzien worden elektrische ondersteuning.
De BB-velomobiel is in het midden deelbaar. Beide delen kunnen rechtop in een fietsen schuur gestald worden.
Het voorste deel kan met een achtervork uitgerust worden, zodat er een eenpersoons driewielige velomobiel ontstaat. Deze kan eventueel van een gestroomlijnde bagagepunt voorzien worden, zodat de stroomlijn niet te abrupt stopt.
Als er geen tweede persoon achterin zit, is er veel ruimte voor bagage, of voor één of twee kleuters.

Titus van de Brink en Thibaut organiseren een "Sumer Lab", in samenwerking met het FabLab Nantes (Frankrijk). Zie voor meer gegevens het blog Plywood velomobiel  Titus en Thibaut zullen ook ongetwijfeld gebruik gaan maken van de Laser machine bij Flevobike, om plaat uitslagen voor schaalmodellen te snijden.


Ter informatie en als antwoord op het artikel van Wim Schermer van vandaag. Het volgende; .........de 90 mm aluminium trommelrem met koelribben en de Keronite slijtlaag (in plaats van de stalen bus), is zelfs iets lichter dan een standaard schijfrem van Avid. 
In de GreenMachine van Thibaut, Gerrit Hoff en de Greenmachine van mij zijn deze trommelremmen gemonteerd om te testen. Voorlopig tot volle tevredenheid. 





No comments:

Post a Comment