Thursday, January 5, 2012

Kennis gemaakt met Kees en Marian van Hattem.

Ik heb op het blog van Kees de ontwikkeling en de organisatie van de Oliebollentocht 2011 gevolgd. Na de tocht heb ik alleen maar lof gehoord. Gistermorgen heb ik gebeld met Kees en gevraagd of ik 's middags langs kon komen om te horen hoe hij de organisatie zo perfect heeft rond gekregen. Ik was welkom.

Ik heb Ton ten Brinke gebeld en gevraagd of hij tijd en zin had om mee te gaan. Voor de lezers die Ton niet kennen:.... Ton was de motorrijder die bij het keerpunt van de afgelopen L.E.L (Lelystad-Enkhuizen-Lelystad) de velomobielen heeft omgedraaid voor de terugrit naar Lelystad.

Ton is 10 jaar secretaris van de NVHPV geweest. Hij heeft ligfietsen gebouwd, wedstrijden georganiseerd, samen met mij de technische dagen opgezet. Ton en ik hebben het infinitief genomen om ligfiets bedrijven over te halen om te starten met het verhuren van ligfietsen. Ik kan nog meer noemen, maar laat het hier even bij.

Als ik weer eens een wild idee had, was het eerste wat ik deed Ton vragen of hij mij wilde helpen. Ik heb nog nooit tevergeefs om hulp gevraagd. Ook nu weer met de organisatie van het Velomobiel Seminar heeft Ton direct ja gezegd.
Gistermiddag zijn Ton en ik om 12.00 uur vertrokken en om iets over 13.00 uur zaten we bij Kees achter de koffie. Kees had het ruim alleen, geen kleinkinderen die dag om op te passen en zijn vrouw Marian was nog niet thuis.
Marian met haar nieuwe Draailier

Wat mij direct opviel dat er verschillende dingen te zien waren die duiden op meerdere hobby's en werkzaamheden. Het blijkt dan, dat niet alleen Kees van alles doet, maar dat Marian daar zeker niet voor onder doet.
Het eerste kopje koffie was net op toen Marian thuis kwam.

Ik begrijp nu dat de organisatie van de oliebollentocht, met zo'n actief echtpaar, dat elkaar zo goed aanvult, moet leiden tot het succes wat het geworden is.
Wij hebben diverse goede tips gekregen en er is ons beloofd dat we ten alle tijde kunnen aankloppen voor advies en eventueel wat hulp.

Om half vijf zijn we weer vertrokken. Kees en Marian bedankt voor de leerzame en gezellige middag.

No comments:

Post a Comment