Tuesday, November 22, 2011

Thibaut Salloignon.

Thibaut Salloignon is een enthousiaste Franse ontwerper, bouwer en gebruiker van Trial bikes, zie video hier. Hij heeft ook ligfietsen en een velomobiel. Thibaut heeft een half jaar werkervaring bij Flevobike opgedaan. Naast ontwerpen, montage en productie heeft hij ook kunnen ervaren wat er allemaal komt kijken om een klein bedrijf te runnen.
Thibaut staat inmiddels als bedrijf ingeschreven bij de Kamer van Koophandel in Frankrijk.

Tijdens zijn stage bij Flevobike heeft hij kennis gemaakt met Paul Lavelle uit Engeland. Paul Lavelle is met een interessant project bezig op het gebied van elektro ondersteuning voor fietsen in bergachtige gebieden. Flevobike wordt bij dit project regelmatig ingeschakeld voor het maken van prototypes. Paul Lavelle had snel in de gaten dat Thibaut een goede aanvulling zou zijn bij de werkgroep van het project. Paul Lavelle is de eerste klant van Thibaut. Voor meer gegevens over Paul Lavelle klik....hier.

Ik ben de tweede klant van Thibaut. Ik zal uitleggen waarom.
In mijn jonge jaren was ik gewend dat ik zelf al mijn ideeën uitwerkte en ook zelf maakte. Dat gaat helaas niet meer op de manier zoals ik gewend was. Reuma heeft mijn gewrichten dermate aangetast dat de meeste werkzaamheden mij niet meer lukken. Ik ben nu afhankelijk van anderen en dat betekend veel overleg en veel geduld hebben. In mijn planning ga ik nog steeds een beetje uit van de snelheid waarmee ik zelf projecten heb gerealiseerd, zoals onder andere het bouwen van ons eigen Waarschip (kajuit zeiljacht) in vier maanden tijd. Met hulp van mijn vrouw.
De tijdelijke werkplaats voor het bouwen van het Waarschip achter onze toenmalige woning in Lelystad. De buren waren akkoord met deze tijdelijke voorziening. De bovenstaande foto en de foto hieronder zijn gemaakt door de buurman...... Fred den Brave
Een kijkje vanuit de kajuit. Hendrika druk bezig met het schuren van de houten onderdelen voor de boot.

Om meer vaart te krijgen in het uitwerken van mijn ideeën rond een bouwpakket van een velomobiel, heb ik Thibaut ingeschakeld. De basis van de ontwikkeling is om alles uit te werken met een 3D CAD tekenprogramma, zodat CNC machines ingeschakeld kunnen worden voor de productie van de onderdelen. Deze onderdelen moeten net als bij IKEA producten door de koper in elkaar gezet kunnen worden tot een compleet functionerend product.
Thibaut gaat deze week een aanvullende CAD cursus volgen bij Gerard Petersen van het Rhino Center voor het tekenen van surfaces (3D oppervlakten).

Morgen plaats ik een artikel gemaakt door Thibaut zelf (in het Engels) over zijn ervaring met zijn velomobiel in bergachtige gebieden.

No comments:

Post a Comment