Tuesday, April 3, 2012

Reacties doorontwikkelen velomobielen

De eerste reacties, op mijn vraag wat je onderweg zoal tegenkomt als obstakels wanneer je met de velomobiel onderweg bent, zijn binnen. Er zitten ook verschillende ideeën en wensen bij wat er aan de velomobielen moet veranderen. Verschillende mails zijn rechtstreeks aan mij gericht en één mail is ook verstuurd naar de leden van de "Velomobiel Safety Group" en daar is alvast wat discussie ontstaan.

Jan van Zelderen stuurde vanmorgen een mail om aan te geven dat dit een leuk onderwerp is voor de "Stamtafel" (morgenavond vanaf 19.00 uur bij Flevobike in Dronten).

Hieronder het antwoord dat ik naar Jan heb gestuurd.


Jan,

Dat klopt, discussies zet mensen aan het denken en dat is goed voor het doorontwikkelen.

Voorbeeld:
Tijdens het Seminar willen we graag deelnemers van het Seminar, die nog nooit een proefritje in een velomobiel hebben gemaakt, een rondje laten rijden op het Meerpaal Plein in Dronten. Om te voorkomen dat testrijders vet aan hun broekspijpen krijgen gaat de organisatie zorgen voor een broekspijp beschermer.
Ik vind het eigelijk te gek voor woorden dat de meeste fabrikanten van velomobielen dit probleem na zoveel jaren nog steeds niet opgelost hebben. Om een bredere doelgroep te interesseren moet ook wat gedaan worden aan het verbeteren van de instap en uitstap bij velomobielen.

Ik heb nog veel meer punten van aandacht, maar wacht op meer reacties, zodat er een inventarisatie gemaakt kan worden in volgorde van belangrijkheid.

Vr gr,
Johan

Het antwoord van Jan.

Bedankt Johan, voor je reactie.

Al jaren probeer ik dit soort discussies, maar stranden vaak op vooroordelen en een gesloten houding van veel ligfietsers, ook de vereniging zelf.

Ik verwacht meer zelfkritiek en zelfspot.

Daarom ben ik blij met je initiatief.

Tot woensdagavond om 19.00 uur, bij FlevoBike!

Met groet,
Jan

Met deze reactie van Jan ben ik het eens.
Als men er anders over denkt hoor ik het graag 

1 comment:

  1. Shell Eco-marathon vtgn moeten ook al veiliger:

    http://www.amt.nl/Nieuws/1000-kilometer-rijden-op-1-liter-benzine.htm

    De velgen hebben we eerder gezien:
    http://twitter.com/#!/GreenTeamTwente/media/slideshow?url=pic.twitter.com%2FWwNnS3rN

    Met ligfietsstuur, goedgekeurd door de RDW:
    http://www.youtube.com/watch?v=CDObT88IV9g

    Groeten,
    Ful

    ReplyDelete